4 dôvody, prečo nakupovať z druhej ruky

Tehotná žena nakupuje detské oblečenie

Nákup z druhej ruky ako prvá voľba spotrebiteľov? Pravdepodobne už čoskoro. Hoci sa väčšina Slovákov na nákupy v second handoch a v bazároch ešte stále pozerá len pomedzi prsty, trendy spotrebiteľského správania sa už nejaký ten rok uberajú práve týmto smerom. A vôbec nesúvisia so znižovaním kúpyschopnosti obyvateľstva, práve naopak. Tovar z druhej ruky sa stal doménou spotrebiteľov, ktorí si uvedomujú jeho pridanú hodnotu. Ale poďme pekne po poriadku. Prečo sa nákup v bazáre oplatí?

Finančná úspora

To, že na nákupe tovaru z druhej ruky sa dá ušetriť, je každému jasné. Ekonomický faktor bol pravdepodobne prvotnou motiváciou, pre ktorú tento spôsob obchodovania vznikol. Veľkou výhodou tovaru z druhej ruky je stretnutie rozumnej ceny s vysokou kvalitou. Jednou zo skupín, ktoré túto formu úspory využívajú najčastejšie, sú mamičky. Detské oblečenie z druhej ruky sa nielenže finančne oplatí, ale obyčajne je aj veľmi málo poznačené nosením a opotrebovaním. Detičky rýchlo rastú a zásobu oblečenia jednoducho nestíhajú vynosiť. Náklady na starostlivosť o dieťa sa nákupom oblečenia z druhej ruky mamičke znižujú o desiatky až stovky eur ročne. Dieťatko pritom nestráda, práve naopak. I mladé rodiny a mamičky s obmedzeným rozpočtom si môžu dovoliť nákup kvalitného, značkového oblečenia. Za účelom výmeny a predaja detského tovaru vznikajú na webe početné skupiny mamičiek a bazáre určené na zverejňovanie ponúk. Jedným z najobľúbenejších je BabyBazar.sk. Popularitu nielen medzi mamičkami mu priniesla prehľadnosť a prepracovaný systém vyhľadávania, čo výrazne uľahčuje nákup a šetrí čas. Okrem oblečenia pre deti i dospelých tu nájdete kompletnú ponuku detského tovaru. Nechýbajú ani kočíky, hračky či detské plienky, ktoré mamičky už pre svoje ratolesti nestihli spotrebovať. Ponuka je šitá na mieru mamičkám, pretože si ju vytvárajú ony samy.

Originalita

Nákup v bazároch je niečo pre kreatívnych ľudí a milovníkov originality. Ak máte cit pre módu alebo len nechcete na ulici stretnúť ďalších troch ľudí v rovnakom svetri, potom je bazár tým pravým pre vás. Oblečenie z druhej ruky nepochádza z aktuálnych kolekcií a nesleduje horúce módne trendy a preto je zaujímavé. V bazároch a second hadnoch si prídu na svoje milovníci retro, vintage, ale aj starej dobrej klasiky a nadčasových kúskov. Originalita a jedinečnosť je dôvod, pre ktorý siahajú po obnosenom šatstve aj módne maniačky a blogerky, celebrity, či dokonca odborníci na módu ako návrhári a stylisti. Bazáre ukrývajú skutočné poklady.

História ako záruka kvality

Ak si kúpite farebný sveter z obchodného reťazca, nemôžete ani tušiť, čo sa s ním stane po prvom vypraní. Vybledne, natiahne sa, zbehne, či dokonca zožmolkavie? Pri nákupe tovaru z druhej ruky vám niečo podobné nehrozí. Predchádzajúce používanie dáva záruku, že ide o skutočne kvalitný kúsok, ktorý si už čo-to zažil. Ďalší bod k dobru pre mamičky malých detí, ktoré zaujíma kvalita aj v súvislosti so zdravotnými rizikami. Body, dupačky, či svetríky, ktoré už nosilo iné dieťa pravdepodobne nebudú napustené zdraviu škodlivými farbami a nepredstavujú tak pre bábätko žiadne zdravotné riziko. Úplne stačí bežné vypranie a môžu sa nosiť.

Ekologické a etické princípy

Časom, keď džínsy z tuzexu ukrojili svojim majiteľom poriadnu časť mesačnej výplaty, definitívne odzvonilo a dnes už cena obyčajného bavlneného trička len málo prevyšuje sumu za obed v reštaurácii. Všetci však veľmi dobre vieme, že lacná móda je až desivo drahá. Nízka cena stojí nielen na nízkej kvalite, ale aj na porušovaní základných ľudských práv a ekologických princípoch. Lacná a rýchla móda funguje na úkor ľudskej dôstojnosti, detskej práce, zneužívania prírody a neraz i hazardovania s ľudským životom. Privysoká cena za bavlnené tričko, čo poviete? Práve obeh tovaru v módnom priemysle je jeden zo spôsobov, ako dať takzvanej rýchlej móde červenú. Nákupom tovaru z druhej ruky nepodporujete obrie reťazce vykorisťujúce chudobných ľudí tretieho sveta a prírodu. Aký odkaz ste sa rozhodli zanechať svojim spotrebiteľským správaním?

Fotgrafia: © BigStockPhoto.com

Ohodnotiť článok
[Spolu: 1 Priemer: 4]

Zanechať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *